#mce_temp_url##mce_temp_url#

Matto jolla koirani istuu on minun edesmeneen mummoni mattopuilla kutoma. Se suojelee toiselta Mummoltani, saatua sohvaa, koirani-Veetin piilotus vimmoilta.

Tämä on avopuolisoni Isoäidin tekemä, Virkattu päiväpeitto. Veeti huomasi vissin kun aloin kuvaamaan eri kohteita että nyt on mahdollisuus saada netissä kehuja. Muuten kun, Veeti tosissaan on ADHD! OK, on se ehkä vähän rauhoittunut Silmänisku.

Tilkkumuorin Äidin tekemä Poncho- jota suojelen kaikilta mahdollisilta ostajilta. 

Tilkkumuorin Äidin, eli Mummoni viimeiset lapaset joita on "koukero sormillaan" pystynyt tekemään. Hän nimittäin sanoo itse aina nuin. Aluksi kun hän antoi ne minulle, hän kyseli puolenvuoden ajan,  että onhan minulla ne varmasti vielä tallessa.

Tämä on Tillkumuorin ensimmäisiä minulle tekemiä ristipistoja. Hän teki tämän minulle Rippipäiväni muistoksi.

Tämä on ensimmäinen Jaanalta saamani virkattu huivi, tässä on vielä värit joista pidän.

Nämäkin on Jaanalta, ja aivan ihanat varsinkin yövuorossa töissä ja ne e purista. Hän kyseli minulta väri toivetta ja en osannut päättää niin sanoin, että mitä värejä häneltä löytyy. 



Tottakai tilkkumuorin tekeleitä. Alin on tilattu Kummitätini pojan häihin juhlamekoksi. Pyyhe joka ruskean värinen ja samaan kuuluva patalappu on tehty avopuolisolleni ensimmäiseen hänen kotiin. Eihän sitä sovi heti yhteen muuttaa.


 

Tämän olen saanut 2000-2003 Ystävänpäivänä luokkakaveiltani joka on maalannut sen minulle. En ole tohtinut laittaa sitä hukkaan joten se eteiseni seinällä kehyksissä.


Nämä olen saanut Ystävältä numero kaksi. Hän Valokuvaus Artesaani ja hänen koulu oipntoihinsa on kuulunut sitten luonnollisesti myös kuvataide. Olen molemmat teokset saanut joulu lahjaksi koska olen niin pitänyt niistä.


Tämä on Tilkkumuorin joulukortti minulle vuonna 2007.


Tilkkumuorilta tilaamani lapaset 2000-2003 vuonna ja ne ovat vieläkin hengissä ja kunnossa. Ja on muuten lämpimät.  

Tämän olen saanut ystävältä numero kolme. Hänen äitinsä on käsityöopettaja joka neuvoo ystävääni aina käsitöiden teossa. Tilkkumuorikin pääsee auttamaan häntä aina kun käymässä täällä ja hän on niistä harvoista ihmisistä jotka saavat käyttää Tilkkumuorin uutta ompelukonetta. 

Paitaa on tehty kolmetuntia ja kuviot leikattu itsetehdyn sapluunan avulla kankaasta joka sitten ommeltu itse suunnitellulle paidalle varmaankin vielä ilman kaavoja kun hän niin taitava. Hän yrittää päästä Taiteiden tiedekuntaan Vaatesuunnittelijaksi opiskelemaan tai Ammattikorkeaan Vaatesuunnittelijaksi. Toivotaan että saisi opiskelu paikan.

Nämä on ystävä numero neloselta. Hän on käynyt ammattikoulun pukuompelija linjan ja auttaa minua kaikissa ompeluksissa mitä minulla on. Näitä hän oli tekemässä itselleen mutta ohjeen lapaset olivatkin liian pienet joten hän laittoi ne minulle joululahja pakettiin ja olipa ihana aukaista lämmin paketti.

Tämä ihanuus avopuolisoni Isoäidin tekemä ristipisto liina. Laskelmieni mukaan se on päälle satavuotta vanha sillä avopuolisoni Mummo on päälle kuudenkymmenen. Teline jossa teos roikkuu on myös saatu häneltä sillä hänellä on toinenkin ja tällä hän ei tehnyt mitään niinkuin ei teoksellakaan...??? Olin otettu.



Tämä maalaus on saatu syntymäpäivä lahjaksi Tilkkumuorilta. Taulua on katseltu Kemin Kirpputorilla n. puolitoista vuotta ja välillä aina käyty kyselemässä hintaa.

Puolentoista vuoden aikana hinta kävi hyvinkin korkealla ja välillä lähti ikkunastakin pois eli omistaja ilmeisesti vaihtuikin välillä ja se tuli takaisin ikkunaan samaan paikkaan n. kuukauden kuluttua. Kävin rohkeasti kysymässä hintaa ja olin pettynyt vastauksesta koska tiesin sen olleen ikkunassa kauan aikaa.

Kaikki tuolloiset koulukaverini tiesivät minun pitävän taulusta ja ruokatauolla koulun ohi kävellessä aina pysähdyimme ihastelemaan sitä. Joskus kävimme ruokatauolla ja hyppytunnilla mitä sieltä löytyy ja ne aina kysyivät oliko aina oliko hinta pudonnut? Tilkkumuorikin tiesi että pidin taulusta sillä hänkin kävi samaa koulua ja kuuli taulusta ensimmäisen kerran ruokatauolla, kun juttelin siitä samassa pöydässä koulukavereideni kanssa. Hänenkin mielestä taulu oli liian kallis ja sanoi että kyllä se hinta laskee, kun se on tuolla ikkunassa niin kauan ollut. 

Lopulta uskalsin käydä jättämässä tarjouksen sanoin että, tuosta taulusta tuolla maksaisin 70euroa, voinko jättää tarjous pyynnön myyjälle? Kysyin vielä että, mihin asti hänellä on myyntiaikaa täällä että tietäisi tulla rahan kanssa? Alkuhinta taululle oli nimittäin 70euroa jota pidin liian kalliina, mutta se olikin summa jonka Tilkkumuori suostui siitä maksamaan, tuolloin kun minulla ei ollut vielä omaa tuloa ja asuin kotona.

Sain sen sitten Tilkkumuorilta sopivasti Syntymäpäivä lahjaksi. Opin tästä että jos jotain oikeasti haluaa sen eteen pitää tehdä töitä. Samana vuonna aloin omatoimisesti hakemaan Tukia ja opettelin itsenäistymään. Kiittelen vieläkin Tilkkumuoria joka ilta, kun katselen sitä ja ajatukseni harhailevat merelle, sielu lepää ja taulu aivan kuin elää silmissä.

Tämä on Ystävä numero kakkoselta saatu Rippilahjaksi, seinääni koristamaan.

Tämä on Jaanalta ja Tilkkumuorilta saatu tuliainen Kalajoelta ja samalla Kihlajaislahja Koristamaan Lampettina Ikonini vieressä.

Tämän Olen saanut Jaanalta ja tarpeeseen. Tämä oli villityksenä perheessämme ja Jaana teki näitä melkein kaikille. Tästä on luonnollisesti ollut hyötyä tylsästi töissä ja ihanasti mökillä ja metsässä. Ikinä kun ei voi tietää mitä tapahtuu kun on muorin kanssa metsässä =)

Tämänkin ihanan vihreän laukun olen saanut Jaanalta. Olin niin ihastunut malliin ja kun koulussa virkkasin niin olin puolivuotta muita jäljessä eli en saanut mitään valmiiksi kun olin niin hidas. Hiukan epäilyttää aloittaa... =)

Tämän sain omaan kotiini ns. Omakoti lahjaksi ja Kihlajaislahjaksi. Aivan ihana pistely työ! =)

Tämä on tottakai Tilkkumuorin tekemä ihana "Teekuppialusta" ! En sellaisena sitä vaan kunniapaikalla pikku liinana. En muutenkaan usein juo teetä.

Tämä on edesmenneen Pappani tekemä kaulakoru Tilkkumuorille. Tilkkumuori varmaan tulee juosten sitä hakemaan kätköistäni kun näkee tämän kuvan täällä. mutta ei huolta tämä on vain unohtunut kun oli lainassa monissa tilaisuuksissa. Tilkkumuori saa tämän siis ensikättelyssä kun näen hänet =)

Nämä sukat on joulupukilta eli en tiedä kenen tekemät. 

Nämäkin on joulupukilta.

Nämä on Tillkumuorilta. Ei minun varpaitani ainakaan palele. On niin paljon uskomattomia käden taitoja lähipiirissä, että haluaa jakaa niitä muidenkin nähtäviksi.

Tämä on Tilkkumuorin toisen siskon tekemä Tilkkutyyny, minulle joksikin lahjaksi mutta en kyllä muista miksi lahjaksi.

Tämä on Ystäväni numero kolmosen ensimmäinen lahja minulle pikkujoulu merkeissä, koska uskoin vielä tuolloin joulupukkiin. Tämä on hänen äitinsä tekemä tyynynpäällinen. Mutta en käsitä mistä löytää tällaisia mahtavia kuvia?!

 Tämän ihanuuden löysin eilen kun en edes muistanut olemassa oloa. Se on Markuksen Isoäidin tekemä virkattu ihanuus. Se nyt sitten suojaa Retroa puusohvaani Veetin ADHD- kohtauksilta.


Tämä liina on Anopin ja hänen yhdessä kutoma , muistaakseni se oli molempien tekemä. Korjaan kun saan varmistuksen.

Tämän sain Anopiltani ensimmäiseksi syntymäpäivälahjaksi. Tämä on ostettu, mutta käsintehty silti.

Tämä on ystävä numero kakkoselta. Tämä on uskokaa tai älkää hänen oma tekemänsä vaikka ehkä idea on lainattu.